Snowboardowy wyjazd na Chopok – relacja z podróży

Blog lifestylowy Katarzyny Raiter-Łuksza

Pierwszy kilkudniowy wyjazd na snowboard za mną. Jeśli szukacie ośrodka blisko południowej granicy, Jasná Nízke Tatry to idealna lokalizacja na aktywny, zimowy wypad. Oto relacja, z której dowiecie się, jakie trasy znajdują się na zboczach góry Chopok, co zwiedzić w okolicy oraz jak zorganizować wyprawę.

Zimowe wypady zawsze kojarzyły mi się z miło spędzonymi chwilami, imprezami i relaksem w gronie znajomych.W czasach szkolnych czy jeszcze na studiach wypady w góry omijałam, ponieważ nie uprawiałam sportów zimowych i szczerze, nie miałam nawet ochoty spróbować. Tym bardziej pierwszy, „prawdziwy” wyjazd na snowboard był dla mnie emocjonujący, mimo że fitness trenuję regularnie, okazało się, że kilka dni wielogodzinnej jazdy to naprawdę ciężki obóz sportowy!

BLog lifestyle Katarzyna Raiter-Łuksza Kreuję rzeczywistość

Miejscówka i trasy

Ośrodek Jasná Nízke znajduje się w Dolinie Demianowskiej na północy Słowacji. Trasy wyznaczone są na całej wysokości góry Chopok, w sumie jest ich kilkadziesiąt. Poza szlakami o różnych poziomach trudności, w ośrodku znajduje się strefa do zjazdów freeridowych oraz snowpark. Wyciągi to głównie sześcioosobowe kanapy, ale znaleźć tu można również gondole, pociąg, kolejki krzesełkowe oraz orczyki. Niezależnie od poziomu umiejętności narciarskich czy snowboardowych, każdy znajdzie trasy dla siebie. Ja jeździłam głównie na trasach niebieskich i czerwonych, a największym osiągnięciem było dla mnie niewątpliwie zjechanie z samego szczytu Chopoka. Atutem ośrodka jest duża przepustowość wyciągów, najdłużej w kolejce staliśmy (mimo ogromnego obłożenia) ok. 5-10 minut. Jedynie na pociąg czekaliśmy ok. 20 minut ze względu na silny wiatr i wyłączenie kilku kolejek w górnych partiach masywu. Koszt karnetu na 4 dni to 149 euro.

Mapa

Rozłożenie tras i kolejek w ośrodku.

Wyjazd na snowboard Chopok blog lifestylowy
źródło: jasna.sk

Atuty ośrodka:

• kilkadziesiąt tras,
  • różne poziomy trudności szlaków,
  • średni czas zjazdu trasą 15-25 minut,
  • szybkie wyjazdy na trasy,
  • nowoczesne i szybkie kolejki,
  • dobra infrastruktura i zaplecze gastronomiczne,
  • piękne widoki na Tatry.

Słabe strony:

• bardzo duże obłożenie,
  • bardzo dużo przysłowiowych „Januszy” (brak kultury na stoku, na wyciągu, dziwne rozkminy w strefie gastronomicznej),
  • momentami na trasach trzeba jechać „z tłumem”,
  • ciężko znaleźć miejsce do ćwiczeń (na miejscach dla początkujących bardzo dużo osób, na trasach praktycznie brak możliwości, by się zatrzymać),
  • drogie karnety.

Blogerzy z Bielska-Białej

BLogerzy Bielsko-Biała

BLogerzy na Śląsku kreujerzeczywistosc.com

Gdzie spać

W okolicach ośrodka Jasna znaleźć można wiele hoteli, pensjonatów oraz kwater na wynajem. Do wyciągów dojechać można bez problemu autobusem. Jeśli nie zarezerwujecie miejscówki wcześniej, ceny w sezonie są dośSnowboardowy wyjazd na Chopok – relacja z podróżyć wysokie (ok. 80-100 euro za noc w dwuosobowym pokoju). W okolicznych miejscowościach noclegi są zdecydowanie tańsze, a dojazd zajmuje kilkanaście minut. Przy wyborze noclegu kierowaliśmy się możliwością zabrania ze sobą naszego psa i finalnie nocowaliśmy w znalezionym na bookingu Hotelu Fontana w miejscowości Besenova. Mieciu w hotelu czuł się jak w domu 🙂

Gdzie zjeść

TripAdvisor to nieodłączny partner w naszych podróżach. Również i na Słowacji okazał się nieopisaną pomocą przy wyborze restauracji. Wszystkie miejscówki, które odwiedziliśmy są godne polecenia, a ceny bardzo przystępne (obiad dla dwóch osób z napojami to ok. 15-20 euro). Odwiedziliśmy restauracje:

• La Famiglia w miejscowości Ruzomberok,
  • Liptovska Izba w miejscowości Liptowski Mikulasz,
  • Pizzeria Fred w Besenovej (przy Termach Gino Paradise),
  • Restart Burger w miejscowości Liptowski Mikulasz.

Atrakcje

W pobliżu ośrodka w Jasnej znajduje się wiele ciekawych atrakcji, m.in. Vlkolínec (wieś w górach wpisana na listę UNESCO), Demianowska Jaskinia Lodowa i Jaskinia Wolności, czy parki wodne z wodami termalnymi, jak: Aquapark Gino Paradise, Aqua Park Tatralandia, Lucky gorące źródła oraz jezioro Liptowska Mara. My zwiedziliśmy Vlkolinec, rynek w Liptowskim Mikulaszu, Ruzomberok oraz gorące źródła Lucky (baseny termalne zewnętrzne z widokiem na góry – coś pięknego).

Blog Lifestylowy Bielsko-Biała

Gdzie wyjechać na snowboard

Wrażenia po wyjeździe

Ośrodek Jasna Niskie Tatry to zdecydowanie najlepsza miejscówka w jakiej byłam do tej pory. Rozmaitość tras, widoki i cudowne otoczenie sprawiają, że wielogodzinna jazda jest mniej męcząca (zmęczenie czuć po zejściu ze stoku). Jestem zadowolona z progressu, który udało mi się zrobić na Chopoku, ogólnie wyjazd oceniam na bardzo udany. Zaskoczeniem było na pewno zmęczenie, które dopadało mnie wieczorami. Zastanawiałam się, jak taki wysiłek fizyczny są w stanie znieść osoby, które nie trenują regularnie? Ogólnie polecam wszystkim wyjazd do Jasnej – jest super! A czy Wy macie jakieś sprawdzone miejscówki na zimowe wypady? A może byliście na Chopoku? Koniecznie dajcie znać!

Z tego artykułu dowiesz się:

• Jak zorganizować wyjazd na snowboard lub na narty na Chopok.
  • Jakie trasy znajdują się w ośrodku Jasna Niskie Tatry.
  • Jakie atrakcje można znaleźć w okolicy ośrodka Jasna Niskie Tatry.
  • Doris

Dzięki Kaśka za następną ciekawą relację z podróży. Każdy Twój wpis to kolejna historia. Gratuluję postępów na desce. Czekam na więcej:)

• Byłam, widziałam, zjezdzałam z tym ze na nartach 🙂 dzięki za pomysł z tripadvisorem 🙂